robinoikarinen.blogg.se

I min blogg kommer jag att skriva om träning,mma och livet i korthet.

Ananas! WTF?

Kategori: Allmänt

Hejsan alla!
 
Har precis tyckt i mig en halv ananas vilket då inebar 226 kcal. Blev ni förvånade? Det blev jag och på köpet började sticka å svida lite i munnen. Så inte nog med att ananasen innehöll ett överraskande antal kcal, den jävlen "hauntar" mig å gör tusen nålar i munnen på mig!
Men god va den iallafall så någon nytta vad det ju trots allt.
 
Dagen har varit god och jag sitter här med självförtroendet i topp då jag kan säga att det var längesen jag hade en så stark och välmående kropp som jag har nu! Börjar till och med se bra ut i spegeln om man får va självgod!
Men för tillfället är det en massa räknande av protein, kolhydrater mättat/omättat fett m.m. Men jag har varit ihärdig så det börjar gå av sig själv.
Träningen flyter på mycket bättre än förväntat och även dagen efter ett riktigt tungt pass så känns kroppen redo för att få sig en omgång till. 
 
Ibland så står man lite å tjuvlyssnar efter avslutat pass på gymmet och ibland kan det hända att man snappar upp något som sätter sig på huvudet. En grej som jag tyckte var rätt underhållande som jag råkade höra utspelades för någon vecka sen...
 
Där stod en rätt "normal" kille och skröt för sin vän som precis kommit till gymmet om att han trodde inte på kosttillskott utan att han bara körde "naturligt" med bra kost m.m.
Det roliga i det hela vara att samtidgt som jag stod å blandade kreatin till mig gjorde han detsamma. Han hade också precis innan vännen kom in i omklädningsrummet tryckt i sig en shake whey-100 (protein).
 
Det var knappt jag kunde hålla mig men tillslut övergick mitt gapskratt jag hade inom bords över och jag drog mig mot duscharna.
 
Men frågan är ju tillskott eller inte? Jag tror definitivt på tillskott! I kombination med en bra och noggrann kosthållning så kan tillskotten verkligen få ut det där lilla extra. Men man ska ju alltid komma ihåg att det är ett tillskott och behandla de som det!
 
Förresten tycker ni att bloggen inte är för jävla tråkig så dela den med vänner å bekanta!
Alltid kul om det är fler som vill ta del av mina åsikter, faktan och mitt liv.
 
Bjuder på en bild av mig här så som jag ser ut just nu med hörlurar på, morgonrock med hästar på och lagom trött ;-)
 
/R

Kommentarer

  • nutty säger:

    Tur jag älskar dig <3

    Svar: Bra de för jag älskar dig också! <3
    R.Oikarinen

    2013-04-11 | 22:35:58
    Bloggadress: http://teamk.devote.se/
  • Ann O Nym säger:

    Jag tycker lite Light clothing photos skulle vara på sin plats.. Och då menar jag inte en flufffluff morgonjävlarock med flickmotiv på!!!

    Svar: hahaha Du vet att jag ser vem som lägger kommentaren va "Ann O Nym?! :-P hahaha
    R.Oikarinen

    2013-04-11 | 22:39:00

Kommentera inlägget här: